Вие сте тук

Характеристики на Кафа доша

Кафа е принципът на елементите вода и земя. Проявява се като материален и градивен елемент на физическото тяло. Кафа е същността на растежа и развитието на клетъчната и телесната структура. Функцията на тази доша е свързана с имунната система и цялостната защита на тялото.

Кафа представлява структурата на тялото под формата на кости, стави, мускули и телесни течности. Водата е основният принцип на живота. Човешките тела се състоят от почти седемдесет процента вода. Основните области на тази доша са: гръдния кош, белите дробове, стомаха, панкреаса, лимфните възли, ставите, плазмата, мастната тъкан, бялото мозъчно вещество, устата, гърлото, лигавиците на носната и устната кухина, заедно с обонянието и вкуса. Кафа отговаря за регенерацията на клетките и тъканите, процеса на заздравяване на рани, образуването на ставен лубрикант и доброто физическо състояние. Натрупаната Кафа доша носи усещане за спокойствие и комфорт, но също така и за мързел, летаргия, пасивност, безразличие и привързаност.

Психосоматични характеристи на типа Кафа

Хората с преобладаващ Кафа принцип обикновено са силни фигури с развита структура на тялото и широк гръден кош или гръдна мускулатура. Те лесно наддават на тегло, не обичат влажно и дъждовно време, склонни са да имат гладка, дебела кожа, мазна коса и да се потят прекомерно. Характеризират се с големи и ясни очи. Те са дружелюбни сърдечни типове с мек и спокоен характер, имат добра памет със склонност да бъдат непокорни и инати. От друга страна, те са надеждни, търпеливи, упорити и толерантни. Те не обичат да променят навиците си и да поемат инициативи. Предпочитат да стоят на едно и също място, радват се на безопасността си и често водят заседнал начин на живот. Те обичат да похапват, да седят в покой и да не правят нищо активно. Те са по-бавни в дейността си, по-скоро пасивни и страдат от липса на мотивация. Те се нуждаят от много силна и повтаряща се стимулация или директна конфронтация, за да променят навиците си, наложени от самите себе тях. Те имат добро чувство за сътрудничество и могат да работят в екип. Като цяло са в добро физическо здраве, но със склонност към депресия и сънливост, мързел и бездействие. Типичните симптоми включват настинка, кашлица и хрема, заболявания на белите дробове, бронхите и носните кухини, гадене, диабет, висок холестерол и затлъстяване.

Основни проявления на Кафа доша

Хората от Кафа тип са предимно послушни и скромни хора, които обичат спокойствието си. Те обикновено работят в офиси и институции като банкери, агенти по недвижими имоти, чиновници, готвачи или социални работници. Те са съвестни и надеждни служители и имат добър нюх за работа в екип. Те създават здрава и устойчива среда на всяко работно място. Те са склонни да бъдат пасивни, без да поемат инициатива. Според Аюрведа това е най-удовлетвореният и най-малко конфликтен тип. Най-добре е да се отнасяме към такива хора като към деца.

Възстановяване баланса на Кафа доша

Хората от Кафа тип трябва да избягват тежки, мазни, задушени храни. За предпочитание при тях е консумацията на пикантни и горчиви ястия, както и да намалят прекомерния сън, преяждането и консумацията на млечни продукти. Подходящи спортове са бягане на дълги разстояния, гребане, културизъм и вдигане на тежести. За да възстанови баланса си, типът Кафа трябва да си позволява диета с достатъчно лека, пикантна и свежа храна, редовни упражнения, честа смяна и разнообразие на ежедневните дейности.

Подходяща диета за Кафа доша

Най-подходящитете вкусове за Кафа са люто и горчиво. Не се препоръчват сладки, както и солени и кисели вкусове. Този тип хора обикновено се хранят по много и лесно наддават на тегло. Следователно те трябва съзнателно да намалят апетита и да увеличат физическата активност. Те не трябва да се хранят след залез слънце и да си лягат непосредствено след хранене. Повечето зърнени храни са тежки и земни по характер, така че не са много подходящи с изключение на: ечемик, елда, царевица, кус-кус или полента (царевичен грис). Подходящи са повечето зеленчуци: броколи, карфиол, зеле, моркови, грах, царевица, аспержи, маруля, зелен фасул, картофи, спанак, чушки. Добре е да се хапват сезонни плодове: ябълка, кайсия, череши, горски плодове, праскова, круша, стафиди и сушени плодове. Бобовите растения са много подходящи: соя, боб, грах, леща. Ограничената консумация на млечни продукти от всякакъв вид и особено на краве мляко е много полезна. Понякога може да се използва само растително или козе мляко. Подходяща добавка могат да бъдат слънчогледови и тиквени семки. Перпоръчват се натурални подсладители вместо захр. Маслата от всякакъв вид са тежки за храносмилане и увеличават телесните мазнини. В малки количества може да се използва само бадемово, кокосово или студено пресовано слънчогледово масло. За ускоряване на метаболизма помагат лютите подправки: пипер, чесън, хрян, горчица, канела, люта чушка, джинджифил, куркума, карамфил, кардамон, кориандър, мента, босилек и кимион. Най-добрите напитки са: изворна вода, билков чай, черен чай и понякога кафе.

Related Products